(Nie)gotowi na wszystko

16 października 2009, 08:48

Często powtarza się, że zagorzali miłośnicy gier akcji biernie przyjmują przebieg wydarzeń na ekranie. Psycholodzy z Uniwersytetu Stanowego Iowa zauważają jednak, że gry wideo inaczej oddziałują na dwa rodzaje uwagi kognitywnej (dowolnej) - proaktywną i reaktywną - upośledzając wyłącznie tę pierwszą (Psychophysiology).



Jak melodia w nazwie marki

19 października 2010, 08:48

Nazwy marek, w których wykorzystuje się powtarzalne dźwięki, np. coca-cola, wywołują pozytywne emocje, wpływając na decyzje dotyczące zakupu czy odwiedzania, dajmy na to, restauracji.


Szybsze myślenie = większe ryzyko

21 lutego 2012, 18:22

Skłaniając ludzi do myślenia w szybkim tempie, można ich zachęcić do podejmowania ryzyka. Amerykańscy psycholodzy uważają, że współczesne filmy o wartkiej akcji czy migające światła w kasynie wywierają na nas taki właśnie wpływ.


Wygrywając, książka nagle traci na jakości

14 lutego 2014, 14:08

Książki zaczynają być gorzej oceniane, gdy zostaje im przyznana prestiżowa nagroda.


© NASA

Testowa baza księżycowa czeka na wsparcie internautów

19 kwietnia 2016, 14:52

Pierwsza w Polsce i jedna z pierwszych w Europie testowa baza księżycowa ma powstać w małopolskim Rzepienniku Biskupim. W sierpniu zamieszkają w niej astronauci-amatorzy, których czekają prawdziwe naukowe zadania. Na razie jednak twórcy bazy zbierają fundusze na jej budowę.


Słońce wejdzie w fazę „wielkiego minimum”?

9 lutego 2018, 12:09

Do połowy wieku Słońce może wejść w fazę, w której będzie emitować mniej energii, dzięki czemu globalne ocieplenie na Ziemi może postępować nieco wolniej. Zjawisko takie nazwano „wielkim minimum”. To nieregularny okresowy spadek aktywności Słońca związany z prawdopodobnie z przypadkowymi fluktuacjami pola magnetycznego naszej gwiazdy


Ocenianie empatii na podstawie spoczynkowej aktywności mózgu

24 lutego 2020, 14:30

Naukowcy z Uniwersytetu Kalifornijskiego w Los Angeles odkryli, że zdolność do odczuwania empatii można badać, oceniając aktywność mózgu w spoczynku, a niekoniecznie wtedy, gdy dana osoba wykonuje specyficzne zadania.


Decyzje zakupowe widać w aktywności mózgu

4 stycznia 2007, 15:41

Zespół naukowców z Uniwersytetu Stanforda badał za pomocą rezonansu magnetycznego (MRI) aktywność mózgu osób decydujących się na zakup pożądanego przedmiotu. Podczas oglądania, dajmy na to, pięknej torebki i jej ceny aktywowały się inne obszary mózgu (Neuron).


Biblioteka w San Diego

Czytamy inaczej niż do tej pory sądzono

10 września 2007, 09:40

Kiedy czytamy, każde oko wpatruje się w inną literę tego samego wyrazu. Wbrew wcześniejszym teoriom, nie przebiegamy płynnie wzrokiem od lewej strony do prawej.


Nagła zmiana akcentu

3 lipca 2008, 15:40

Kobieta mieszkająca w południowym Ontario jest pierwszym kanadyjskim przypadkiem rzadkiego zespołu neurologicznego, który objawia się tym, że dana osoba zaczyna mówić z innym akcentem. Naukowcy z McMaster University opisali jej przypadek w lipcowym numerze pisma Canadian Journal of Neurological Sciences.


Zostań Patronem

Od 2006 roku popularyzujemy naukę. Chcemy się rozwijać i dostarczać naszym Czytelnikom jeszcze więcej atrakcyjnych treści wysokiej jakości. Dlatego postanowiliśmy poprosić o wsparcie. Zostań naszym Patronem i pomóż nam rozwijać KopalnięWiedzy.

Patronite

Patroni KopalniWiedzy